Set Pejagaan Kulit Bayi Untuk Kulit Sensitif Dari ATONO2

Assalamualaikum

Hari ni Iza nak share dengan korang produk set penjaagan kulit bayi pulak especially untuk bayi korang yang mempunyai kulit sensitif. Lately ni macam rajin pulak share berkaitan parenting padahal anak dah tiga tahun dah. Iza je yang baru dapat exposure bab-bab parenting ni. Well anyway, bagi Iza mana-mana baby pun mostly mesti kulit sensitif. Ye la, nama pun baby kan? Selama ni duduk dalam perut je and then tetiba dah keluar dengan suhu sekeliling, habuk dan macam-macam lagi. Iza rasa penting untuk kita pilih produk yang selamat untuk kulit anak kita.



ATONO2 PILIHAN MOMMIES YANG BIJAK

ATONO2 ni sebenarnya produk dari Korea dan dorang gunakan Oxygenated Water dalam produk dorang which kebaikannya produk yang mengandungi Oxygenated Water ni boleh membekalkan kelembapan ekstra pada kulit. Dekat sini Iza nak fokus untuk empat basic product yang menjadi best seller dorang.


Oxygen Baby Bath & Shampoo

Antara kandungan utama dalam Oxygen Baby Bath & Shampoo ni ialah:

Oxygenated Water, Cinnamomum Cassia Bark Extract, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Hinoki Cypress, Panthenol, Portulaca Oleracea Extract, Oregano, White Willow

Bahan seperti Hinoki Cypress dan Betaglucan yang terkandung dalam Oxygen Baby Bath & Shampoo ni boleh membekalkan kelembapan dan nutrisi pada kulit kering. Produk ni tak wangi semerbak macam produk mandian bayi yang lain tau. Bau dia sangat natural yang terhasil dari bahan semulajadi yang ada dalam produk ni. 


Tekstur dia memang sangat light and boleh kata cair jugak la dengan warna yang sangat jernih. Iza guna mandian ni pada anak Iza and kulit dia lepas mandi memang sangat lembut, even rambut dia pun jadi kurang kasar.

Oxygen Baby Soothing Gel

Antara kandungan utama dalam Oxygen Baby Soothing Gel ni ialah:

Oxygenated Water, Cinnamomum Cassia Bark Extract, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Hinoki Cypress, Panthenol, Hyaluronic Acid, Oregano, White Willow

Dengan adanya Hinoki Cypress dan Hyaluronic Acid, soothing gel ni memang boleh bukan setakat membekal kelembapan malah boleh mengekalkan kelembapan tu lebih lama pada kulit. Selain tu jugak kulit kering dan sensitif akan rasa lebih lembut lepas guna soothing gel ni. Bau soothing gel ni pun sangat natural dan hampir macam tak ada bau.


Tekstur dia memang gel type dan warna dia pun sangat clear. Once kita sapu pada kulit soothing gel ni akan terus cair macam air. Memandangkan anak Iza kulit tak berapa nak sensitif or kering so Iza cuba sendiri dekat diri Iza. Dekat jari kaki Iza selalu kering so Iza sapu soothing gel and memang lepas tu kulit kaki Iza lebih lembab dan rasa lembut.

Oxygen Baby Lotion

Antara kandungan utama dalam Oxygen Baby Lotion ni ialah:

Oxygenated Water, Cinnamomum Cassia Bark Extract, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Hinoki Cypress, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Chamomile, Oregano, Betaine

Seperti produk yang lain sebelum ni baby lotion ni jugak ada bahan yang melembabkan kulit seperti Hinoki Cypress dan ditambah dengan Macadamia Ternifolia Seed Oil. Baby lotion ni bau dia sangat lembut mungkin sebab ada Macadamia dan Chamomile tu.


Tekstur dia sedikit pekat dan berwarna putih sama macam lotion biasa cuma lotion ni lebih light. Apa yang bestnya lotion ni dia tak sticky macam lotion biasa and bila Iza sapu dengan anak Iza kulit dia jadi lembut sangat.

Oxygen Baby Cream

Antara kandungan utama dalam Oxygen Baby Cream ni ialah:

Oxygenated Water, Cinnamomum Cassia Bark Extract, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Hinoki Cypress, Panthenol, EGF, Ceramide NP, Shea Butter

Kalau mommies nak kan baby kulit lebih extra moist boleh guna baby cream ni sebab dalam cream ni ada lagi banyak bahan yang boleh berikan kelembapan pada kulit seperti Hinoki Cypress, Ceramide dan Shea Butter. Bau baby cream ni pun sangat soft hasil dari shea butter tu.


Tekstur baby cream ni memang lagi pekat dari lotion tadi dan berwarna putih jugak. Baby cream ni Iza tak pakaikan pada anak Iza tapi Iza combine dengan soothing gel tadi sapu dekat jari kaki Iza yang kering and memang sangat berkesan untuk kulit kering sebab jari kaki Iza lepas pakai dua-dua soothing gel and baby cream ni dia jadi extra lembab dan lembut.

Beli Produk Korea Dari Ippuni

So mesti korang curious kan macam mana nak dapatkan produk dari Korea ni? Jauh sangat nak pos. Korang janganla risau. Tak perlu pun korang nak beli terus dengan Atono2 sebab Ippuni boleh tolong, kalau dorang tak ada ready stock dorang boleh tolong orderkan untuk korang. So shipping cost lebih jimat dekat situ. Untuk beli produk Atono2 korang boleh klik sini.


Selain dari produk Atono2 untuk bayi tu ada jugak produk lain seperti produk penjagaan kulit muka dari Korea yang Iza pasti korang pun biasa dengar brand-brand seperti Cosrx, Son & Park, Some By Me dan macam-macam lagi. Untuk lebih details korang boleh check out link dekat bawah ok?

Website

Shopee

Instagram

Facebook

* * *

(Disclaimer: Product was given to me by Ippuni. All review are honest and product I’m using might goes well with my skin but not with yours.)

    Ulasan

    1. Terima kasih untuk informasi barangan baby. Yang bongsu dah 3tahun. Kalau la ada baby kecik lagi kan best. Hehe

      BalasPadam
    2. Bagus dah banyak pilihan produk baby sekarang! Yang penting selamat untuk bayi!

      BalasPadam
    3. terima kasih atas perkongsian. memang penting penjagaan kulit bayi ni, walaupun saya belum berkahwin haha. bolehlah saya suggest dkt kakak saya utk beli produk ni nnti.

      BalasPadam
    4. Wow dah mudah sekarang ni ada set untuk penjagaan bayi bagi ibu baru dan keluarga yang pertama dapat bayi sangat berguna ini dan mampu membantu mereka untuk mengelakkan anak ada masalah kulit hurmmm good sharing...

      BalasPadam
    5. Tak sabar nak suh anak khawin, nak dapat cucu cepat so boleh belikan macam2 produk baby cam ni utk cucu..:). Now kalau beli kitaorg yg besar ni pakai sendiri le..:)

      BalasPadam
    6. Kulit baby memang sensitif kan, kena berhati-hati memilih produk yang sesuai untuk mereka. Senang kalau sudah tahu jenama yang boleh dipercayai macam ni. Btw, mak budak pun boleh guna kan krim baby ni? Haha!

      BalasPadam
    7. x sabar nk shopping utk produk bayi bila dh kahwin dan dpt anak nnt hehe. thanks for the tips and clear information, it was helpful!

      BalasPadam
    8. MENARIK ADA PRODUK YANG SELMAT UNTUK ANAK-ANAK KAN SEKARANG..PARENTS TAK RISAU DAH NAK MEMBELI SET PENJGAAN BAYI ...

      BalasPadam
    9. Yay dah ada banyak pilihan tuk produk penjagaan bayi skrg , thanks for sharing, bookmark awal2 senang nak cari :)

      BalasPadam
    10. menarik nih , rasanya kalau nak jadikan hadiah pada newborn pun ok kan ? mesti mak2 yang dapat suka sangat dapat produk berkualiti camni

      BalasPadam
    11. the strggle is real. hanya mak mak yang ada anak alami kulit sensitif je tahu cam mane nak kena handle ni. kena suggest kat orang ramai ni.

      BalasPadam
    12. Bagusnya produk penjagaan bayi nie. Nampak elok dan sesuai utk bayi. Kulit bayi sensitif jadi kena betul2 pilih produk apa yg nak apply pada mereka

      BalasPadam
    13. oo produk korea. cuma kena cek juga kan kandungannya mesti betul2 selamat. sebab baby yang nak guna ni.

      BalasPadam
    14. Menarik produk ni. Kalau Qiss buat hadiah bagi kat kawan-kawan yang lepas lahirkan baby mesti dorang suka kan. Qiss memang suka kalau produk yang boleh lembapkan kulit macam ni.

      BalasPadam
    15. Thanks for sharing this baby products~
      I don't simply by things for my daughter to use, but it seems this is good!
      Should try it when I have the chance.
      Thanks!

      BalasPadam

    Catat Ulasan

    Catatan Popular