Skincare Apa Tu? | Brassica Peeling Gel Dengan Ekstrak Brokoli Dari Dr. Glamogenic

Assalamualaikum.

Hello readers! Hari ni Iza nak share dengan korang skincare product yang Iza baru je cuba. Dalam skincare routine korang mesti ada exfoliate kan? Biasa Iza kalau exfoliate Iza akan guna clay mask or guna acid tapi kali ni Iza nak try guna yang jenis peel off pulak. So here the new addition to my skincare routine, Brassica Peeling Gel dari Dr. Glamogenic. 



Dr. Glamogenic ni adalah product dari Australia yang dibuat oleh barisan doktor yang mempunyai pengalaman 30 tahun dalam bidang penjagaan kulit dan rawatan kecantikan. Walaupun Dr. Glamogenic ni diformulakan mengikut lifestyle orang Australia, tapi secara generalnya boleh je sesuai dengan kulit Asian sebab produk Dr. Glamogenic ni diperbuat dari bahan yang berkualiti tinggi, natural dan selamat untuk kulit dan persekitaran.



Kalau korang nak tau, Brassica tu adalah sejenis sayur which brokoli tu termasuk dalam category ni. So bahan utama dalam peeling gel ni ialah ekstrak brokoli. Apa yang best dengan Brassica Peeling Gel dari Dr. Glamogenic ni? Haa. Meh sini Iza share dengan korang apa benefit dia:



Rasa Yang Lembut

Peeling gel ni ada bit rasa macam scrub sebenarnya sebab bila kita gosok dekat muka akan keluar ketul-ketul kecil tapi lebih lembut dan less scratchy dari scrub biasa tu. So peeling gel ni lebih gentle pada kulit dari scrub biasa.

Mudah

Kalau korang jenis yang pakai span kojac atau berus untuk exfoliate mesti korang akan ada kerisauan pertumbuhan bakteria kalau korang tak cuci bersih or keringkan span atau berus korang kan? Tapi dengan peeling gel korang dah tak perlu risau dah sebab lebih senang nak handle.

Mengelakkan Jerawat

Bila pori kita tersumbat dengan kotoran, sebum dan bendasing mulala jadi punca nak tumbuh jerawat. Sebab tu la pentingnya kita exfoliate muka kita. Dengan peeling gel ni, segala minyak, kotoran akan “peeled off” dan buatkan muka kita lebih lembut dan anjal.

Kulit Yang Sihat

Kesihantan kulit kita jugak akan terkesan kalau sel kulit mati menghalang pori untuk bernafas. Dengan adanya peeling gel yang melekat pada sel kulit mati dan menarik keluar dengan lembut membolehkan pori bernafas, so kulit muka akan jadi lebih fresh dan sihat.

My Review

So far Iza pakai Brassica Peeling Gel ni rasa kulit lembut and fresh je. Iza suka sangat peeling gel ni sebab senang and cepat. Iza memang suka exfoliate guna clay mask tapi clay mask takes time nak guna. Srcub cepat tapi biji-biji dalam scrub biasanya mesti terlalu kasar untuk Iza. So the best solution memang peeling gel.


Tekstur Brassica Peeling Gel ni agak pekat and feeling dia lebih kurang macam gel cleanser. Disebabkan dia peeling gel, so bila gosok tu akan keluarla ketul-ketul kecik yang boleh consider as scrub jugak tapi lebih lembut. Bau peeling gel ni pun best, dia tak wangi sangat. Bau dia soft je and Iza memang suka bau-bau lembut camni.



Untuk perubahan ketara yang Iza boleh nampak selain kulit makin lembut, Iza nampak kulit Iza jadi a bit cerah. Sepanjang Iza guna memang tak ada breakout langsung. So far memang sesuai dengan kulit muka Iza. Lagipun Iza tak risau sangat sebab dia guna natural ingredient. Selain daripada ekstrak brokoli  ada jugak ekstrak rosemary dan ekstrak centella asiatica yang kita biasa dengar. Cumanya dalam peeling gel ni ada alcohol, so pada yang kulit sesnsitive kena take note ok?


Macam exfoliator biasa, Iza akan guna peeling gel ni 2 - 3 minggu sekali je. Jangan hari-hari pulak. Segala instruction korang boleh refer dekat packaging dia. Untuk korang yang takde masa nak exfoliate muka korang and tak nak yang kasar, korang boleh la try Brassica Peeling Gel ni. Peeling gel ni sesuai untuk semua jenis kulit tau.



Actually Dr. Glamogenic ni ada 8 jenis product termasuk peeling gel (6 untuk muka, 2 untuk badan):


Pejagaan Muka:
1. Hyaluronic Booster Serum - Melembap dan memperbaiki tekstur kulit untuk kulit sensitif / letih.
2. Antioxidant Vitamin C+ Serum - Penstabil Vitamin C yang berkepekatan tinggi yang membantu menyihatkan kulit letih dan mencerahkan kulit kusam.
3. Perfection Whitening Spot Serum - Penjagaan spot pigmen perang yang intensif untuk jeragat, jerawat dan lingkaran hitam bawah mata.
4. Brassica Peeling Gel - Jel pengelupas yang lembut dan lembap dengan ekstrak brokoli yang kaya dengan vitamin, mineral dan selulosa yang semulajadi.
5. Dynamic Brightening Mask - Sheet mask yang memutih dan penuh nutrisi.
6. Vitalize Soothing Mask - 100% natural cellulose sheet yang menyubur dan melembutkan kulit  dengan pati dari Guaiazulene, Aloe Extract dan Hyaluronic Acid.

Penjagaan Badan:
7. Enliven Brightening Cream - Krim pemutih yang berkepekatan tinggi untuk ketiak, siku, lutut dan lainlain.
8. Youth Restoring Modelling Shaping Cream - Membaiki keanjalan kulit dan membentuk tubuh yang lembut.


Untuk dapatkan maklumat lebih lanjut korang boleh check out details and link dekat bawah ni:

Price Brassica Peeling Gel
RM 128.80

Online
Facebook: Glamogenic

Authorised Dealer
Glamogenic Kiosk (Vintage Collection International Sdn Bhd)
(same level as Village Grocer, opposite Tealive)
PC-001, Ground Floor,
Sunway Giza Mall, PJ.
Bussines Hours: 10.00 AM - 10.00 PM
Customer Service Line: 012-691 6128

Main Distributor
Quirlivka Southest Aisa (Malaysia) Sdn Bhd
Level 16, The Pavillion Tower,
Jalan Raja Chulan,
52200 Kuala Lumpur.
Contact: 03-6151 9198
Website: www.glamogenic.com

Thanks for reading. Till we meet again.

Assalamualaikum.

Ulasan

  1. boleh tahan murah harga. sesuai la buat hadiah untuk member perempuan. kadang2 lelaki bukan tahu sangat nak bagi hadiah apa ni.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular