Pelindung Sinaran UV Luar Dalam Dengan Nuvit

Assalamualaikum

Hello readers! Masih lagi dalam mood raya ke tu? Ke dah ada yang start puasa 6 dah? Iza baru nak mula harini. Semoga kekal la. Gigih walaupun sis pregnant. Harapnya baby dalam perut bertabah. Anyway, Iza nak share dengan korang sunscreen baru! Haaa! Korang macam tak tau je Iza memang suka sunscreen and dah pernah pesan banyak kali suruh pakai sunscreen. So here we goes sunscreen dari Nuvit. Bukan satu tapi dua Iza nak share dengan korang.



NUVIT DAILY DEFENDER

Nuvit Daily Defender ni extra sikit dari sunscreen lain which Nuvit Daily Defender boleh Melindung kulit dan Membekal kesihatan pada kulit. Apa dia tu agaknya? 

Melindung (Protect)

Fungsi utama sunscreen semestinya ialah melindungi kulit kita dari UVA/UVB. Dengan adanya SunCat DE, Nuvit Daily Defender boleh mengelakkan photo-aging dan menyerap sinaran UV. Salain tu terdapat UV Blocker yang membentuk satu lapisan pelindung pada kulit dan boleh menghalang sinaran UV dari meresap ke kulit. Dalam Nuvit Daily Defender ni jugak terdapat Pollusheild yang melindungi kulit dari habuk, mengurangkan penyisipan logam pada kulit dan meningkatkan keupayaan antioksidan kulit. Blumilight yang terdapat dalam Nuvit Daily Defender ni pulak mengurangkan tekanan oksidatif pada kulit yang disebabkan oleh cahaya biru serta menggalakan penghasilan kolagen dan mengurangkan kedutan. Nuvit Daily Defender ni jugak boleh meneutralkan kerosakan UV dengan menggunakan Golden Seaweed Extract di mana boleh mengelakkan photo-aging dan menghalang perantara keradangan yang disebabkan oleh UVB. 


Membekal (Provide)

Selain melindungi kulit, Nuvit Daily Defender ni boleh membekalkan kekuatan pada pengadang kulit dengan Ceramide Complex yang bukan sahaja memulihkan pengadang kulit, tetapi juga boleh menggebukan dan melembabkan kulit terutamanya yang mempunyai kulit bermasalah dan sensitif. Selain tu terdapat jugak Hyaluronic Acid yang sangat bagus untuk melembabkan kulit dan meningkatkan keanjalan kulit.


Produk Yang Selamat

Jadi boleh katakan Nuvit Daily Defender ni selamat untuk digunakan walaupun korang ada masalah kulit dan kulit sensitif. Malah Nuvit menggunakan formulasi yang paling pekat dengan gabungan sains dan ekstrak tumbuhan semula jadi, bebas alkohol dan bukan alahan.

Overall Review

Bagi Iza, Nuvit Daily Defender ni memang sumpah best. First of all dia lightweight bila korang sapu dekat muka mungkin sebab formula dia yang pekat tu. Tak ada white cast langsung lepas dah ratakan kat seluruh muka which definitely buat Iza terus fall in love. Tak melekit dan tak berminyak masa apply tapi korang akan rasa lebih kepada lembabkan kulit. So Iza memang sangat recommend korang untuk cuba sunscreen ni.


NUVIT SUNBLOX

Kalau kita biasa sunscreen ni sapu dekat muka, tapi Nuvit jugak ada keluarkan satu lagi produk pelindung kulit dari sinaran UV dengan cara minum pulak. Lagi senang! Bancuhkan aje dalam air. Nuvit Sunblox ni dalam bentuk serbuk campuran oren dan lemon yang tak ada gula tambahan, bebas lemak, tak ada bahan pengawet dan tak ada pewarna tiruan. Cool kan? Kalau korang rasa macam malas nak sapu sunscreen, korang boleh terus minum Nuvit Sunblox sebab kita duduk rumah pun still kena pakai sunscreen tau. 


Bahan-bahan Yang Melindungi Kulit

Nuvit Sunblox mengandungi NutroxSun yang terdiri daripada Rosemary dan Grapefruit Extract serta terdapat jugak Polypodium Leucotomos. Kesemua ni ialah Antioksidan kuat berasaskan tumbuhan ke arah radikal bebas dari sinar UV, yang menghalang pembentukan radikal bebas pada kulit - Anti-radang, melindungi daripada kerosakan DNA yang disebabkan oleh UV dan memperbaiki kulit dari kerosakan UV seperti sunburn dan penuaan yang disebabkan oleh UV. Selain tu jugak terdapat Vitamin C untuk mengekalkan sistem imun dalam badan dan kolagen yang boleh mengekalkan keanjalan kulit serta mengurangkan kedutan pada kulit.


Jadi lepas ni korang bukan setakat boleh elak sinaran UV tapi jugak boleh improve kulit muka korang. Tambah yang lagi bestnya Nuvit Sunblox ni Halal Certified tau. So boleh consume tanpa ragu-ragu.

Cara Minum Nuvit Sunblox

Ada banyak cara sebenarnya, antarnya ialah:

  • Bancuh dengan 150ml air dan madu untuk tambah rasa.
  • Bancuh dengan 150ml air dan tambah 1 sachet Nuvit Crystal-Glow untuk kulit cerah.
  • Tambah dalam overnight oat atau parfait.
  • Kalau dah malas sangat boleh consume terus dari sachet.

Overall Review

Memandangkan Iza tengah pregnant sekarang, tak recommended untuk Iza consume Nuvit Sunblox ni. Jadi Iza mintak husband yang tolong minum dan rasa Nuvit Sunblox ni. Katanya ada rasa oren dan lemon tapi a bit macam rasa herba mungkin dari Rosemary dengan Grapefruit Extract tu pastu ada Polypodium Leucotomos lagi. So Iza rasa kalau korang nak bancuh dengan air better letak madu la untuk dapatkan rasa manis-manis buah tu.

KAT MANA NAK BELI?

Kalau korang nak try dua product ni korang boleh dapatkan dekat website Nuvit Malaysia, Shopee atau Lazada tau dan ni harga untuk kedua-dua produk:

Nuvit Daily Defender - RM 55.90
Nuvit Sunblox (15 sachet) - RM 80.00

Untuk dapatkan maklumat lebih lanjut korang boleh check out link dekat bawah ni:

Website

Instagram

Facebook

Thanks for reading. Till we meet again.

Assalamualaikum.

* * *

(Disclaimer: Product was given to me by Nuvit Malaysia. All review are honest and product I’m using might goes well with my skin but not with yours.)

    Ulasan

    1. boleh beli dekat shopee dan lazada je ea. berminat pula dengan daily defender tu.. nanti nak try la

      BalasPadam
    2. ada minuman eh.. 1st time tahu ni. bab uv defence ni la paling malas tuk dijaga. macam2 dah naik kat muka. ada rezeki boleh cuba

      BalasPadam
    3. I'm looking to buy a good sunblock too. Shall give it a try soon.

      BalasPadam
    4. nampak menarik sunblock tu. sekarang saya gunakan jenama lain, macam nak try jugak sun block nuvit ni :) terima kasih share :)

      BalasPadam
    5. Tertarik laaa dengan Nuvit Daily Defender ni, harga pun berpatutan.
      Baru RM 55.90 . Not bad. Nanti nak try laaa

      BalasPadam
    6. Ramai dah kongsi kebaikkan Nuvit ni, so memang baguslah kann..harga pun kira standard lee harga pasaran, suka sebab dia menjaga kulit luar dan dalam, so senang guna satu produk aje kann..

      BalasPadam
    7. Baru pertama kali tahu tentang produk Nuvit nih, Bagusnya ada produk Nuvit ni sangat membantu untuk yang mengalami masalah kulit, harga pun ok mampu milik

      BalasPadam
    8. Menarik juga sunblock tu. Teringin pula nak guna. Banyak manfaatnya pada kulit ni. Kira berbaloilah dengan harganya.

      BalasPadam
    9. Sunscreen memang penting utk kulit. Tak keluar pun kene pakai. Macam best pulak sunblock ni.. Nad punya pun dh nak habis

      BalasPadam
    10. Wah.. NUVIT pun dah ada sunblock utk penjagaan dalaman dan luaran

      BalasPadam
    11. Bagus set ni, boleh jaga kulit dari segi luaran and dalaman juga.

      BalasPadam
    12. Sunscreen memang wajib pakai. Nuvit punya brand sunscreen akan belum cuba lg. Nanti nak cari kat farmasi. Hehehe.

      BalasPadam
    13. Wah menarik lah produk Nuvit ni. Ada sunblock dan supplemen sekali
      . Nanti nak try lah beli.

      BalasPadam

    Catat Ulasan

    Catatan Popular