Kalau Korang Perlukan Info Berkenaan Anak Download Aplikasi Ni


Assalamulaikum

Hello readers! Hari ni Iza nak share dengan korang event yang Iza attend baru-baru ni and kali ni buat pertama kalinya Iza join event yang memang fokus untuk parent.


Untuk mommies dekat luar sana yang tengah pregnant anak first sekarang mesti korang tercari-cari maklumat yang korang perlu tau untuk persediaan nak terima kelahiran baby nanti kan? Korang jangan risau sebab theAsianparent ada semua maklumat yang korang perlukan tu.


Pada 25 Sept lepas Iza dapat attend pelancaran aplikasi theAsianparent which dorang kongsikan apa yang terdapat dalam aplikasi yang dah ramai orang download tu. Actually aplikasi ni dah live lama and dah ada 25 juta pengguna dah pun.
 
Ayu Idris, Head of Content theAsianparent Malaysia 
Serina Sue Ibrahim, Deputy Country Manager theAsianparent Malaysia 

Adrian Watkins, Chief Strategy Officer Tickled Media 
TOOLS YANG MENARIK


Apa yang bestnya dalam aplikasi theAsianparent ni ada banyak tools yang sangat berguna seperti Pregnancy Tracker which sangat sesuai untuk mommies baru, Baby Tracker yang sesuai untuk semua mommies bagi mengetahui perkembangan anak-anak, Food & Nutrition dimana mommies boleh check makanan yang sesuai untuk makan masa pregnant or untuk anak-anak yang sedang membesar, Checklist untuk perkembangan anak-anak, Medicine untuk maklumat berkenaan ubat yang sesuai diambil mommies dan anak-anak dan Activities pula kalau korang nak check sama ada waktu bila sesuai korang nak buat aktiviti waktu anak tengah membesar or waktu tengah pregnant. Soon akan ada banyak lagi tools theAsianparent akan update. So stay tune tau!

DAPATKAN JAWAPAN DARI PAKAR


Selain tu dalam aplikasi ni ada jugak tempat untuk mommies bertanya antara mommies lain. Biasalah kadang-kadang kita lebih suka bertanya dengan mommies dekat luar sama instea of tanya mak ayah kita sendiri and tak peru risau kalau mommies tak nak identiti mommies ni diketahui sebab boleh je tanya sebagai anonymous and in fact korang jugak boleh dapat jawapan daripada pakar perubatan khas dari Sunway Medical Centre Velocity dan DoctorOnCall. Masa event pun ada booth khas untuk Sunway Medical Centre Velocity kalau ada pertanya bagi tetamu yang hadir.

HADIAH YANG MENARIK


Bukan saja korang boleh dapat info tapi mommies kat luar sana boleh menang hadiah jugak tau. Ada banyak contest yang dijalankan dalam aplikasi theAsianparent ni and korang jugak boleh collect points setiap kali buka aplikasi ni. Points tu nanti boleh redeem macam-macam tau.


Korang rasa best tak? Haa. Iza masa mula-mula download pun rasa amazed dengan aplikasi ni tau. Masa event berlangsung theAsianparent ada jemput jugak beberapa panel untuk bincangkan keperluan mommies era digital sekarang ni and mereka pun setuju yang sekarang semuanya dihujung jari.


Masa habis event tetamu dapat goodies and bertuah betul rasanya sebab dapat banyak sangat goodies and anak Iza la yang paling suka. Semua goodies di sponsor oleh MeBooks Asia, Fitlicious. Waka Waka, Grab and Photobook.


Bagi yang belum download lagi aplikasi ni korang dah boleh la download. PERCUMA je. Kalau korang nak maklumat lanjut or nak download terus aplikasi ni, korang boleh check out link dekat bawah ok?

Download


Website

Facebook

Instagram

Thanks for reading. Till we meet again.

Assalamualaikum.

* * *

(Disclaimer: Event was held at Commond Ground Bukit Bintang.)

Ulasan

  1. wah tinggi dh points.mesti rajin interacts dlm apps tu.hihi

    mmg betul, kdg2 terasa nk tau ilmu parenting zmn moden ni, ada tips yg lain selain tips mak ayah kita dulu..so blh la guna apps ni utk tujuan itu

    BalasPadam
  2. tersangat bagus apps ni. membantu kita mak mak yang nak tanya tentang anak tapi tak tahu nak tanya kat sapa. so apps ni memang menghubungkan mak mak diserata negeri. so knowledge tu lebih berkembang. gitu.

    BalasPadam
  3. Ramai juga ya parents yang suka dengan cara My Asean Parents web ni...mesti dah ramai org upload...

    BalasPadam
  4. Ada aplikasi ini ada alasanlah orang yang kaki game untuk terus mengadap phone tak buat kerja katanya study pasal aplikasi ibu bapa padahal main game wakakakaka. Yang penting masing-masing tahu tanggungjawab dan laksana dengan penuh rasa amanah sebagai ibu bapakan..

    BalasPadam
  5. Bestnya event ni.. dapt jumpa mak2 bligger. Plg best kita dapat mengenali lbh lanjut lagi apps khas untuk
    Parenrs

    BalasPadam
  6. Thanks for sharing! Hope one day I can join this meaningful event too!

    BalasPadam
  7. Dulu selalu cari info parenting di web AsianParent. Skrg dah ada apps lagi mudahlah nampaknya. Boleh interact dgn ibu2 lain pulak tu

    BalasPadam
  8. Goodie bag tu sungguh menarik hatiku... hehehehe... dah mudah dah sekarang ni... semua guna apps kan... saya pun dah register haritu apps ni tapi boleh pulak lupa password... lepas dah baca ni, nampak gayanya kena retrieve balik la ni password ni... sebab ada banyak info keibubapaan gitu...

    BalasPadam
  9. Bestnye apps asian parent ni. Macam2 info and tips parents boleh refer

    BalasPadam
  10. Suka baca web asia parent. Bagusnya sekarang dah ada apps, lebih mudah nak cari info. Terbaik laaa

    BalasPadam
  11. Wow best la app ni for me ther sp easy to use and comvenient

    BalasPadam
  12. Bagus app ni. Isu perkongsian pun pelbagai. Goodie bag pun best pulak Sis tengok. Memang seronok la budak-budak.

    BalasPadam
  13. Bagus apls ni. Berguna sangat.. Nad dh download.. Baca artikel dlm tu.. Perkongsia mommy2..masih beljr lagi ni

    BalasPadam
  14. Good info ! well written dan Apps ni sebenarnya banyak membantu para ibu bapa especially bagi mereka yang ada anak kecil.

    BalasPadam
  15. nampak aplikasi ni sangat bagus dan ibubapa moden memang perlukan aplikasi ni. tak sabar nak jadi parent, bolehlah guna apps ni untuk dapatkan info. apapun seronok tengok byk barang dalam goodies bag tu. haha

    BalasPadam
  16. App ni memang best! Sesuai dgn budaya dan keadaan kita. Nak pula boleh letak ramai anak untuk track milestones dan macam2.

    BalasPadam
  17. Qiss pernah guna apps ni. Gigih download tau. Tapi banyak juga ilmu Qiss dapat. Suka lah ada apps yang sangat mudah dan bagi banyak ilmu macam ni

    BalasPadam
  18. wah
    bagus apps nih
    lelaki pun boleh belajar banyak

    BalasPadam
  19. AM gunakan apps nie juga.. Sangat bagus dan berkesan terutama bab perkongsian tips dan amalan utk yg berkeluarga.. Mmg terbaik

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular