Game Online Yang Uji Minda Anak-anak

Assalamualaikum.

Hello readers! Anak atau korang sendiri suka main game tak? Ha! Hari ni Iza nak share dengan korang beberapa game yang sangat best korang atau anak korang boleh cuba secara online dan semestinta FREE je. Actually ada banyak games dekat sini cumanya Iza akan share dengan korang my top favourite game mesti korang pun suka juga bila dah try. Let’s go!


The Casagrandes Mercado Mayhem


My most favourite game adalah The Casagrandes Mercado Mayhem. Game ni tak susah sangat dan tak senang sangat. Kalau main game ni, korang perlukan kepantasan dan kecekapan. Konsep game ni ialah korang kena jaga kedai runcit dan perlu control dua karakter. Satu karakter untuk ambil barang customer, satu lagi karakter kena kemas dan stock up barang dalam kedai. 


Awal-awal main ok lagi sebab customer pun tak ramai dan barang pun tak perlu nak stock up banyak-banyak. Tapi bila dah lama main nanti customer makin ramai and ada pula macam-macam halangan lain contohnya kucing buat kedai kotor dan sebagainya. So dekat situ memang korang kena cepat dan peka dengan customer juga. Best!

Cooking Strreet


Yang ni pun game most favourite Iza juga. Kalau korang sukakan game yang buatkan korang kena fikir cepat dan tangan cekap, korang mesti akan suka game Cooking Street ni. Game ni cuma perlukan korang untuk masak ikut menu yang customer korang ni. Lambat tak dapat duit.


Haa! Game ni memang akan buat korang fokus sebab nak kena tau step by step nak buat apa lepas dapat order. Susunan cara masakan dan apa yang customer order tu agak mencabar juga la tapi still fun. Wajib try!

BBQ Roast


Satu lagi game yang memerlukan kecekapan korang ialah BBQ Roast. Iza suka juga game ni sebab game ni test kecekapan otak Iza untuk pastikan Iza buat benda dengan betul. Cara nak main sebenarnya senang je which korang kena gabungkan 3 atau lebih skewer untuk jadikan makanan yang lebih tinggi. Tapi at the same time nanti skewer tu akan makin bertambah dan bertambah. Masa ni korang kena fikir dengan cepat nak gabung skewer tu dekat mana supaya batang skewer korang tak penuh.


Memang sangat addictive tau main game ni. Kalau dah main ni dia macam tak boleh nak berhenti sebab nanti kalah. Game ni memang sangat sesuai untuk korang bagi anak korang try sebab cara main dia mudah  tapi perlukan kecekapan dalam bermain. Recommended!

Code Panda


Kalau korang suka game yang kena berfikir lebih sikit, korang boleh try Code Panda ni. Simple tapi still kena berfikir which korang kena buat ala-ala coding untuk gerakkan panda menuju ke buluh tapi dalam masa yang sama, korang ada limited step nak buat. So korang kena fikir jalan yang mudah untuk cukupkan step. 


Game ni kalau bagi anak korang main pun sangat bagus tau untuk ajar anak step by step arahan macam dalam coding cuma lebih mudah dan lebih fun. Comel pun comel juga.

Grocery Cashier


Game ni sangat sesuai kalau korang suka buat kira-kira. Kalau nak ajar anak guna duit pun sangat recommeded untuk main game Grocery Cashier ni. Dalam game ni, korang kena jadi cashier macam dekat kedai runcit tu. Kira harga barang, kira duit terima dan pulangkan baki duit.


Memang best game ni. Game macam ni, uji kecekapan mengira dan tajamkan balik pemikiran kita yang dah lama tak mengira ni. Game ni tak susah mana pun and memang sesuai la juga untuk anak-anak yang dah tau mengira.

Idle Hypermarket Empire


Last but least, yang ni pula game santai yang korang boleh main time sebelum tidur or time tengah menunggu orang. Sesuai juga nak dekat anak untuk lekakan dorang time tengah menunggu. Game Idle Hypermarket Empire ni sangat simple. Korang cuma perlu gerakkan orang untuk bekerja dan kumpul duit. Lepas tu upgrade pasaraya korang tu dengan tambah pekerja dan naikkan level pekerja dan store.


Walaupun santai dan simple je tapi korang mesti akan addicted main game ni sebab dia macam tak boleh stop main bila dah start. Korang akan keep tunggu sebab nak upgrade level. Memang best!

So korang rasa dalam banyak-banyak game yang Iza dah try ni mana yang menarik minat korang untuk cuba? Haa! Actually bukan ni je game yang ada. Ada banyak je lagi game yang korang boleh try dekat sini dan paling peting tak ada iklan dan FREE je. So jangan lupa komen dekat bawah game apa yang korang suka ok?

Thanks for reading. Till we meet again.

Assalamualaikum.

Ulasan

Catatan Popular