Day 114: Lukakan lagi.

Assalamualaikum.

Iza sibuk FYP. INOTEK dah dekat. risau risau risau. -.-"

*          *          *           *

Setiap tutur kata xpernah yang betul. Sentiasa ada salahnya. Setiap teguran xpernah yang diterima. Sentiasa ade kurangnya. Sampai bila? Mungkinkah ini kesudahannya? Pengakhirannya? Allah itu Maha tahu. Aku berserah dengan ketentuan Mu. Sudah aku merancang. Mungkin ada silap dalam perancanganku. Hanya mampu berdiam diri. Berserah pada takdir. Mungkin istikharah boleh membantu. Pasti satu hari nanti. Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat. Di manakah letaknye diri ini? Baik atau jahat? Itu semua kerja Tuhan. Kita tak tau.

Perit, pedih lagi. Kalau sekarang sudah hilang pertimbangan apatah bila hidup bersama. Mungkinkah putus di tengah jalan juga? Jika tak mampu untuk terima buruk ku, maka xlayak untuk terima baik ku. Pengorbanan yang selama ini cuma sia-sia. Siapalah aku untuk mengungkit semua itu. 

Dia Maha Tahu. Dia tahu isi hati ini. Mohon ampun kerana alpa. Ampunkan dosa-dosa ku. Aku bersyukur kerana Kau ada walau aku sering lupa. Kau ada bila aku susah. Kau berikan aku segalanya. Ya Allah. Tenangkan hati hambaMu ini. Agar setiap perbuatan dan pekerjaan ku di permudahkan. Amin.

*          *          *           *   
P/S:  Iza nk sambung wat FYP ye. :P

Ulasan

Catatan Popular