Ada Apa Tu? | Ada Masalah Eczema? Suu Balm Ada Penyelesaiannya

Assalamualaikum

Hari ni Iza nak share dengan korang, produk yang baru je launch dekat Watson hari tu iaitu Suu Balm yang boleh bantu masalah eczema korang.



Dekat Malaysia ni 1 dari 10 dewasa memang ada masalah eczema dan kanak-kanak pulak 2 dari 10 which is lebih ramai. Kadang-kadang kesian tengok especially kanak-kanak. Diorang dah la mostly memang tak tau apa-apa and tau untuk garu je sebab gatal.




Maka dengan tu, Suu Balm terhasil berdasarkan cuaca di Asia yang panas dan lembab dengan membantu melegakan rasa gatal dan jadi penyelesaian untuk masalah kulit orang Asia.


Suu Balm diasaskan oleh Dr. Tey Hong Liang dari Singapura, iaitu seorang pakar dermatologi perunding di National Skin Centre di Singapura. Untuk rangkaian Suu Balm Original ni termasuklah Suu Balm Rapid Itch Relieving Body Moisturiser dan Suu Balm Cream Body Wash. Manakala untuk rangkaian Suul Balm Kids pulak mengandungi Suu Balm Kids Rapid Itch Relieving Ceramide Moisturizer dan Suu Balm Kids Head To Toe Body Wash.



Semasa pelancaran Suu Balm hari tu, semua yang hadir didedahkan dengan info berkenaan eczema dan macam mana Suu Balm boleh bantu melegekan gatal dan melindungi kulit oleh Suu Balm co-founder, Dr John O'shea. Selain tu ada beberapa aktiviti yang kitorang buat untuk memahami kandungan yang terkandung dalam Suu Balm dan kenapa Suu Balm boleh selesaikan masalah eczema ni.

  
Pelancaran Suu Balm bersama Watsons


  
Roycie Wong (Psoriasis Fighter)  kongsi pengalaman menggunakan Suu Balm

Antara kebaikan Suu Balm untuk seisi keluarga yang korang patut tau:
  • Krim Suu Balm boleh menghentikan kegatalan serta merta dalam beberapa minit dan memecahkan kitaran kegatalan tu.
  • Dengan mengurangkan rasa gatal, krim Suu Balm mengandungi peratusan tinggi ceramide premium  yang sangat bagus untuk membaiki diding dan kesihatan kulit. Kebiasaannya jarang ada dalam pelembap untuk kulit sensitif.
  • Mandian pelembap Suu Balm tak mengandungi pembersih yang kasar pada kulit seperti SLS (Sodium Lauryl Sulfate), SLES (Sodium Laureth Sulfate) dan bebas pareben, pengawit dan pewangi yang boleh merengsakan kulit sensitif.
  • Kesemua produk Suu Balm Original dan Suu Balm Kids diiktiraf Halal oleh Jakim Malaysia.
  
Kebaikan daun pudina dalam Suu Balm yang boleh melegakan kegatalan
 
  
Dapat cuba jugak pelembap dari Suu Balm ni dan test berapa lama untuk rasa sejuk dari krim ni
  
Penggunaan beeswax dalam product Suu Balm untuk melindungi dinding kulit
  
Suu Balm Body Wash ni pun berikan kesan melembap lepas kita guna
Korang dah boleh dapatkan produk Suu Balm ni di outlet Watsons tedekat dengan korang. Watsons jugak ada buat offer untuk PWP (purchase-with-purchase) 30% diskaun untuk mandian Suu Balm Kids dan Original dari 5 March 2019 hingga 1 April 2019.


Segala maklumat yang lebih details korang boleh chec out link dekat bawah ni:

Website:

Thanks for reading. Till we meet again.

Assalamualaikum.

* * *

(Disclaimer: The event was organized by Watsons Malaysia and Suu Balm Malaysia.)

Ulasan

  1. Nice info. Thank you sebab introduce produk ni, sebab saya memang ada masalah eczema cuma tak kritikal sangat. Dah macam- macam shampoo yang saya guna, dari shampoo yang mahal sampai yang murah, tapi tetap akan berasa gatal. Last-last guna johnson baby je. Kalau dah ada produk khas untuk orang yang ada eczema ni, boleh la cuba nanti.

    BalasPadam
  2. saya suka cream suu balm ni. berangin dan rase nyaman sgt. betul tau dia mampu hilangkan rase rengsa dan miang .. saya dah cuba sendiri

    BalasPadam
  3. hari tu pergi watsons tapi tak perasan pulak produk ni sebab nak syorkan pada kawan yang anaknya pun ada masalah ekzema..kita tak cuba memang tak tahu , mana tahu Suu Balm ni sesuai pulak dengan masalah ekzema anaknya...

    BalasPadam
  4. Bagus ade produk khs utk yangvekzema.. Ramai yang perihatin sekrg. .Kalau seblum ni sush nak cari. .Kesian kalau kanak-kanak yang kena.

    BalasPadam
  5. Dah beli...tapi kalau mild ezecma mmg berkesan. Kalau yg berat skit agak kureng. Tp texture dia sgt bagus

    BalasPadam
  6. I have mild aczema and i just tried this products not long ago. Love it especially the body moisturizer memang kurangkan gatal.

    BalasPadam
  7. Bagus nya Suu Balm ni. Mmg susah nak carik krim yg sesuai dgn eczema kan. kesian tgk org eczema sampai luka2 kadang2

    BalasPadam
  8. wah macam dr la hahahaha...nampak smart pakai macam tu////baru tahu kehebatan Suu Balm ni...kalau sesiapa ada enzema boleh rekomenkan krim ni...nampak keberkesanannya,

    BalasPadam
  9. Baru tahu ttg produk ni. Bolehlah sis rekomen kat sesiapa yg ada gatai2 nanti..thanks for the info ya

    BalasPadam
  10. Produk ni sebenarnya bagus buat mereka yang selalu kena ekzima kan. Kadang tu kesian tengok dorang. Moga suatu hari nanti penghidap ekzima disembuhkan. Bagus produk ni, ia peka dengan permasalahan orang awam.

    BalasPadam
  11. This balm is certainly very good for those who are suffering from Eczema. :) It sounds a bit to good to be true need to check it out

    BalasPadam
  12. Menarik, jarang ada produk khas di pasaran yang concern dengan eczema

    BalasPadam
  13. Menariknya join event macam ni boleh tengok how it is made depan2 muka. Anak kawan Bella tengah flare up eczema nya. Boleh la Bella recommend produk ni kat dia sekarang.

    BalasPadam
  14. Bagusnya ada product utk org ekzema mcm ni.. Boleh suggest kat kwan2 yg ada masalah ni nnt

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular