Day 134: People called friends.

Assalamulaikum,

holla everybody. Hari ni Iza balik awal sebab travel ke UTeM jap pagi tadi. Tak sempat nak rindu UTeM pun, Iza akan selalu pergi sana. Memandangkan kat company Iza tu, Iza pemegang account untuk UTeM. Sorry la lecturer-lecturer yang dah meluat tengok muka iza, I have to do so. Terima je la kehadiran saya di sana. Hahahahaha.

Ok, ape kes ni tajuk macam ntah ape-ape je. Iza nak share dua quote yang iza google kat internet yang iza berminat sangat. Heeee!



These are really true. Trust me!!! Nape tetiba je post macam ni cik iza oi?
Begini ceritanye, yesterday iza dapat message dari someone ask for information. Nak gelak guling-guling iza membacanya. Orang sombong mesej dengan iza????? Hahahahah.

Previously, ade terdengar cerita hot. Orang dok citer-citer pasal iza. Me known as someone not to remember for them. Bercerita yang iza ni selalu la mesej dengan someone tu. Huh??? Yeke? Ada pemberita-pemberita tak bertauliah buat liputan dalam bilik. Hahaha. Mungkinla kot, sebab nak dapatkan balik duit kot. Dari dia berdosa mengebas duit iza, lebih baik iza mintak. Ye tak? Then, honestly iza memang ade mesej atas urusan pejabat dengan harapannye. Tapi sebabkan someone tu sombong dia tak hirau. Then yesterday, you act sombong with me, I act sombong with you la. Sorry ye. Iza dah cuba nak berbaik, but seems like iza nak berbaik dengan orang yang salah. 

Ade jugak tu yang tanye khabar kononnye, ok la kira baikla nak tanya khabar. Yang say sorry pun ade jugak. Iza expect everything are going to be ok. But I'm wrong. Yang paling tak boleh blah nye bila iza cuba buat baik, dia menyombong plak dengan kita. Hahahaha. Never mind. Iza tak kisah. Dulu iza rasa macam iza ni lone ranger. Tapi I think I'm not. Iza still ade orang lain kat sekeliling iza yang ikhlas nak berkawan dengan iza. I still can survive. 

Wow! Macam tak percaya je iza ade pengalaman macam ni. Hahaha. But it is a good thing, benda-benda macam ni la yang mematangkan kita. Bukan mencetekkan pemikiran akal dan minda ye kawan-kawan. Hahah. Mereka-mereka bersifat keanak-anakan or kebudak-budakkan yang tak boleh nak orang lain seadanya tu memang tak matang. Maaf la ye. Iza pun tak ada la super matang. Iza penah jadi macam tu jugak. Tapi bila difikirkan balik. It brings nothing. Tak ada apa pun yang iza dapat melainkan sakit hati. Jadi iza amik keputusan just to ignore.

Iza still ingat orang yang berkongsi masalah dengan iza, bercerita benda yang dia suka dan tak suka, Yang iza anggap akan jadi kawan yang baik. Tapi iza salah. Dia betray iza. Really hurting me. Orang yang dia dulunye selalu sakit hati jadi kawan baik dia pulak. Kalau orang tu tau apa yang dia penah kata. Ntahla. Tuhan aje yang tau. Iza mengaku iza penah jugak bercerita. But at the end iza jadi listener je. Malas nak bercerita lagi.

Biarla mereka dengan dunia mereka. As long as mereka masih hidup, iza doakan yang terbaik. Doa la yang terbaik untuk iza jugak ye. Kalau tak pun iza still dapat pahala dari kutukan dan cacian anda. Hehehehe. No biggie. Hidupla dengan gembira wahai kawan-kawan.


Wassalam.

P/s: Just an advice, pilihla kawan yang betul. Yang boleh terima salah silap kita. Baik buruk kita. Cantik huduh kita. Seadanya kita. Pilihla kawan yang boleh menjadi pendengar tapi bukan penghebah. Carila kawan yang setia ketika sedih dan gembira. Pilih la kawan yang prihatin dan sayang kan kita. Bukan sayang yang hanya lahir dari mulut. Tapi dari hati yang ikhlas. Jadikan iktibar.

Ulasan

Catatan Popular