Menyusu Lebih Selesa Dengan Nursing Bra Mamaway

Assalamualaikum

Hello readers! Hari ni Iza nak share dengan korang nursing bra yang Iza cuba dari Mamaway. Kalau korang ingat Iza pernah review bengkung dia sebelum ni. Korang boleh baca dekat sini. Mamaway pun ada product untuk nursing jugak antaranya nursing bra. Kalau korang menyusukan anak secara direct breastfeeding, nursing bra is must to have.


ULTRA LIGHT ANTIBACTERIAL SEAMLESS MATERNITY & NURSING BRA

Apa bezanya nursing bra Mamaway dengan nursing bra lain? Haa, kalau korang nak tau nursing bra Mamaway ni korang boleh pakai dari waktu mengandung lagi sebenarnya sebab material yang digunakan boleh menampung regangan sehingga saiz dua ke tiga cup tau. Punyala high stretchable kain dia. For those yang tak tau, saiz payudara akan berubah lepas bersalin disebabkan penghasilan susu. So guna bra ni tak risau kalau tiba-tiba tak muat. Plus bra ni dah siap dengan clip yang boleh buka untuk memudahkan penyususan bayi.


Iza kalau beli nursing mesti ada masalah padding lagi lagi kalau nursing bra yang jenis padding tak jahit sekali tu. Alaa stressnya la bila tiap kali basuh kena betulkan pastu kalau lasak sikit dia bergerak. Tapi nursing bra Mamaway ni dia dah jahit sekali dan gunakan pad yang lembut yang still boleh buat bentuk payudara nampak lebih natural.


Bra cup yang Mamaway gunakan jenis berlubang-lubang untuk bantu peredaran udara dan ditambah pulak bahagian dalam bra ada mesh lining yang boleh serap peluh dan kering dengan cepat buatkan kita pakai tak rasa terlalu panas dan rasa lebih selesa.


Nursing bra Mamaway ni jugak tak ada under wire tau tapi masih boleh berikan structural support dengan rib band. Kita akan rasa lebih ringan dan semestinya tak rasa sakit.


Selain tu, dengan U-back shape dan side panels yang tinggi pada nursing bra ni korang akan dapat better support dan shape. Ditambah pulak dengan empat baris cangkuk yang korang boleh pakai ikut keselesaan korang.


Last but not least benda yang korang kena tau tentang nursing bra Mamaway ni, material benang dia dari Antibacterial Meryl Skinlife yang mengandungi naturally bacteriostatic silver ions untuk menghalang pertumbuhan bakteria. Jadi dengan adanya Antibacterial Meryl Skinlife ni boleh mengekalkan skin’s natural balance.


REVIEW

Overall bagi Iza bra ni sangat selesa kalau compare dengan bra yang Iza pernah beli sebelum ni. Cumanya harga dia a bit mahal tapi dengan kualiti plus antibacteria lagi bagi Iza worth the price. Especially bra ni tak panas bila pakai. Bila menyusu ni Iza memang akan cepat berpeluh. Panas tu tak payah cakap la. Tak salah pun nak invest untuk keselesaan sendiri. Hehe.

DEKAT MANA NAK BELI?

Macam biasa korang boleh check out link dekat bawah untuk dapatkan maklumat lebih lanjut. Owh! Jangan lupa dapatkan RM15 off bila purchase RM150 ke atas dengan guna code Iza dekat bawah ni ok?

Promo Code
MAMABLOG-IZA

Website 

Instagram 

Facebook 

Thanks for reading. Till we meet again.

Assalamualaikum.

* * *

(Disclaimer: The product was sponsored by Mamaway Malaysia. All my reviews are honest after testing the product.)

Ulasan

  1. Product bagus ni sebab keselesaan ibu memang penting!

    BalasPadam
  2. kain dia tgk pun dah thu mmg jenis comfy gila.. lembut and tak melekit kalau berpeluh kan...
    good product utk mommy yg bf.... kain ni klu kena muka baby pon tak keras mcm bra biasa...

    BalasPadam
  3. Bagus nampaknya product nie...elok untuk ibu2 yg menyusukan anak..thanks for sharing

    BalasPadam
  4. Menarik . Tak pernah cuba lagi brand Mamaway. Tapi nampak selesa dan berkualiti. Boleh try !!

    BalasPadam
  5. Satu lagi produk yg sesuai untuk ibu2.. Nanti nak share kat my sister n friends.. Tq for sharing

    BalasPadam
  6. Nampak tekstur kain dia lembut betul...mesti selesa je pakai kannn... kalau Sis buat pakai bersukan best gak ni heheheheh

    BalasPadam
  7. Memang baik untuk ibu-ibu yang perlu menyusu kan. :)

    BalasPadam
  8. Tengok jenis kain dia mmg nampak selesa. Harga pon just nice siap dapat diskaun lagi tu. Boleh la bagi hadiah dkt wife ni

    BalasPadam
  9. This nursing bra looks comfy and the color pun sweet sangat.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular