Day 293: Sarapan Bersama Dutch Lady PureFarm Sambil Menang Hadiah

Assalamualaikum.

Hello readers! Bagi yang ada follow Iza dekat IG mesti korang perasan ada 1 minggu tu Iza asyik post gambar sarapan pagi kan? Actually Dutch Lady ada hantar Dutch Lady Breakfast Box dekat Iza untuk Iza kosingkan cara sarapan dengan susu Dutch Lady Purefarm. Fuh! Sedap tau susu Dutch Lady ni. Korang pun patut cuba jugak.


Bagi Iza minum susu ni penting. Bukan sebab bagus untuk tulang dan gigi tapi bagus jugak untuk bagi tenaga kat kita especially untuk orang yang bekerja and kanak-kanak yang bersekolah. Minum susu tiap pagi buat Iza sentiasa kenyang dan bertenaga. Takdela sikit-sikit nak mengunyah je time buat keje. Boleh diet tu kat situ. Kalau korang nak tau segelas susu tu je dah bagi kita 50% protein yang kita perlukan dalam sarapan.


Dalam susu Dutch Lady PureFarm ni terdiri daripada kalsium yang merupakan kunci tumbesaran dan perkembangan tulang dan gigi yang kuat untuk kanak-kanak, dan membantu orang dewasa mengekalkan jisim tulang yang sihat untuk gaya hidup yang aktif. Selain tu terdapat jugak protein yang membantu membina dan memperbaiki tisu supaya badan kita berfungsi dengan baik. Ada jugak Vitamin A yang membolehkan mata kita berfungsi dengan baik dan membantu kita kekal fokus, sama ada di sekolah dan di tempat kerja, Vitamin B2 yang menyokong pelepasan tenaga daripada karbohidrat, lemak dan protein dan Vitamin D membantu penyerapan dan penggunaan kalsium dan fosforus. Nampak tak betapa pentingnya susu ni?


So kat sini Iza nak share dengan korang cara Iza sarapan dengan susu Dutch Lady PureFarm selama 5 hari:

Day 1


Day 2

Day 3


Day 4


Day 5


Actually banyak lagi cara korang boleh breakfast dengan susu Dutch Lady PureFarm ni tau. Korang pun boleh jadi lebih kreatif. Owh! Cakap pasal kreatif, actually sarapan dengan susu Dutch Lady PureFarm ni korang berpeluang menang hadiah bernilai lebih dari RM35,000. Jangan lupa check out FB Dutch Lady untuk keterangan lebih lanjut.


Thanks for reading, Till we meet again.

Assalamualaikum.

***

(Disclaimer: Product Dutch Lady PureFarm Full Cream Milk was sponsored by Dutch Lady Malaysia)

Ulasan

Catatan Popular